ДИЗАЙНЕР 

 

Професія дизайнера в даний час займає одне з ключових місць в ринковій економіці, а сфера дизайну охоплює безліч напрямків - промисловий дизайн, графіка і упаковка, текстиль, моделювання одягу, організація міської та сільської середовища, проектування інтер'єрів та реклами, веб-дизайн. Термін «дизайнер» стався від латинського designare - показувати, намічати, робити. У Росії досить довгий час ставлення до дизайнерів було схоже відношенню до вільним художникам: вважалося, що і ті, й інші є творцями. Однак дизайнер створює свої роботи не заради мистецтва, а для конкретного замовника і зобов'язаний мати чітке уявлення про потреби як свого клієнта, так і кінцевого споживача. Завдання дизайнера визначаються в кінцевому рахунку інтересами і запитами суспільства, а аж ніяк не власними поривами творчої натури. Як правило, професійний фахівець повинен добре розбиратися в скульптурі, живописі, техніці малюнка, основи композиції, ергономіці і навіть у психології. Крім того, необхідні знання про ситуацію на ринку, де буде просуватися товар, над оформленням якого він працює. Професійно важливими якостями для дизайнера є художня уява, просторово-образне мислення, комунікабельність. Середній заробіток дизайнера - 500-600 $, проте ставки істотно підвищуються із зростанням кваліфікації та професіоналізму. 

Про дизайн житлового середовища. 

 

 

             У кожної людини на тому чи іншому етапі життя з'являється можливість і бажання створити свій Будинок. Будинок, в якому людині добре, як ніде. Там вас оточує звичний світ любовно підібраних вами речей, все під рукою, все радує око; звично, спокійно ... 

 

Куди б не закинула доля, вас нестримно тягне додому. Home sweet home ... 

 

Світ повний стресів і небезпек. Потреба захисту і душевного спокою у своєму рідному домі зараз важлива, як ніколи. Чи не тому останнім десятиліття інтерес до облаштування будинку, поліпшення якості життя: красу зручності, функціональності і екології житла - помітно підвищився в усьому світі, а за останні 5 років це стало помітно і у нас в країні: виставки та салони, поява архітектурно - дизайнерських фірм, видання журналів і книг з декорування і приватній архітектурі. І, звичайно ж, поява мережі магазинів, супермаркетів і центрів, які торгують оздоблювальними матеріалами, меблями, світильниками, сантехнікою, килимами, товарами для дому європейської якості. 

 

Дуже довгий час поняття «дизайн інтер'єру» існувало у нас в Росії тільки в книгах для фахівців. Житла, їх обстановка були схожі, як у знаменитому фільмі «Іронія долі»: однакові будинки, квартири, меблі. 

 

Зараз все змінюється стрімко: з'явилися великі квартири, котеджі, мансарди, пентхауси, справжні заміські будинки, де і побут організовано інакше, де можна говорити і про індивідуальний проект, і про ексклюзивних меблів. Та й нове типове житло передбачає різні типи планувань, новий, «дизайнерський», підхід до його облаштування. А скільки з'явилося можливостей зробити будинок таким, яким хочеться його бачити. Тут і потрібні дизайнери, які не тільки вирішують власне дизайнерські проблеми (колористика, освітлення, стильове рішення), але і знають, що буде оптимальним, виходячи із суми, яку клієнт можете дозволити собі витратити на меблі або світильники, обробку квартири або декорування вікна. 

 

Такий, кілька утилітарний, підхід зовсім не заперечує ні вільного польоту дизайнерської думки, ні вільного вибору замовником того чи іншого варіанта. І особливо важливим для дизайнера в його роботі є ні тільки питання наскільки добре буде виглядати його робота, а й те, наскільки простір і його обстановка будуть відповідати призначенню, наскільки зручним буде для живуть там, наскільки буде враховувати їх світосприйняття. 

 

Вихованці "старої школи дизайну" звикли диктувати умови самі. Ось цією-то безапеляційності "спеціаліста" найбільше і бояться клієнти. А адже стандарт професії дизайнера інтер'єру, прийнятий у країнах Європи, в США і Японії, вказує, що це неприпустимо! У країнах «цивілізованого дизайну" існує універсальна угода, що придатність для життя (livability) на сьогоднішній день куди важливіше, ніж зовнішній вигляд! Під час першої зустрічі з клієнтом відомий дизайнер Ширлі Прічард обов'язково говорить їм: Ширлі Прічард не збирається оселитися у вашому домі ". Одним з головних критеріїв професіоналізму є коректне ставлення до приватного життя клієнта. Дуже часто клієнта зупиняє страх перед вторгненням дизайнера в його" особистий простір ". 

Оскільки дизайнери інтер'єру житла мають справу з почуттями і інтимними сторонами життя людей, необхідно ретельно стежити, щоб під час роботи завжди існувала чітка лінія між «особистий» і «професійним». 

Як же стають дизайнерами, де можна отримати цю професію і в чому своєрідність підготовки майстра класичного дизайну? 

 

Майже у всіх художніх вузах є відділення, що готують дизайнерів (спеціалізації можуть бути різними: дизайн навколишнього середовища, дизайн у поліграфії, дизайн інтер'єру та обладнати і т.д.). Основна частина вступного іспиту в такі вузи - це творчий конкурс, друга частина - загальноосвітні дисципліни, як в будь-якому вузі. 

 

На творчому конкурсі, по-перше здають академічні дисципліни. Це - малюнок олівцем. Наприклад, малюють з натури людини, що сидить в елементах інтер'єру, на якому-небудь ящику або на стільці. Наступний іспит - це живопис, хлопці пишуть натюрморт. Можна писати в будь-якій техніці маслом, аквареллю або пастеллю. 

 

Ще один іспит - іспит з композиції. Наприклад в Московському Державному Університету Печатки лунають роздруковані абзаци з літературних творів, а абітурієнт повинен зробити ілюстрацію до уривку. 

 

Можуть бути й додаткові іспити. У тому ж Університеті Печатки це іспит на шрифти. Наприклад, дають слово "дредноут" і дивляться: якщо напишеш вишуканим курсивом слово "дредноут", значить вже зовсім нічого не міркуєш. 

 

Крім того, у багатьох творчих вузах є предотбор, на який люди приносять свої роботи, зроблені раніше. 

 

Однак для оволодіння професією дизайнера мало навчитися володіти общехудожественного дисциплінами. У навчанні спеціальності важливим компонентом є постановка мислення. Для людини, вирішального дизайнерську задачу, дуже велика частина його роботи є чисто аналітичною. Він повинен сам собі сформулювати проектне завдання. 

 

Є таке положення: особистість ширше професії. Дизайнер повинен бути людиною широкого розуму. оскільки дизайнери створюють як би новий світ. Вони створюють предмети, які потім будуть нас оточувати, які составлят згодом коло нашого проживання, і в цьому сенсі дуже сильно своєї творчої особистістю впливають на життя людей. 

Веб-дизайнер. 

 

З розвитком інтернет технологій та самого Інтернету з'явилася абсолютно нова професія - веб-дизайнер. 

 

Веб-дизайн - це оформлення веб-сторінок. Спеціальність веб-дизайнер - це ново і незвично. Багато, побувавши в інтернет досить швидко в ньому освоюються, і розуміють, що створити досить просту сторіночку в Мережі вони можуть. І роблять. Проте залишаються аматорами і їх дизайн - мало кому цікавий. 

 

Існує міф, що працювати веб-дизайнером - це престижно і легко. А заробляєш багато. Це не зовсім так. Заробляти на веб-дизайні так само важко, як на будь-який інший роботі. Однак певні плюси у цієї професії дійсно є: 

 

Плюси роботи веб-дізайнара: 

ринок веб-дизайну в Росії ще тільки складається, є можливість для професійного росту (хоча зараз вже існує занадто багато конкурентів) 

будь-яка помилка в дизайні не фатальна - її завжди можна виправити пізніше 

дизайнер може працювати вдома, на власному комп'ютері на якому буде встановлено всього лише пара-трійка програм. 

продукція дизайнера - не вимагає вкладень грошей. Можна легко реалізувати свою ідею, якщо вмієш. 

 

  Де вчать веб-дизайну 

 

Поки веб-дизайну ніде не вчать. Хоча вже стали відкриватися такі спеціальності, з'явилося багато курсів, де вам запропонують навчити основам веб-дизайну. Тому зараз багато веб-дизайнери - самоучки. 

 

особливості професії 

 

Дизайн веб-сторінок - це інформаційний дизайн. А чи не графічний. Тому люди, які є просто дизайнерами (поліграфістами) і освоюють також суміжну для себе область як веб-дизайн, можуть створювати красиві, але непотрібні сайти. 

 

Веб-дизайн - це спосіб життя, як і будь-яка справжня професія. Веб-дизайнер "живе" в Інтернеті, для нього це основне місце проживання, де він проводить більшу частину свого часу, - спілкується з друзями, знаходить нових друзів, дізнається новини зовнішнього світу ... 

 

Веб-дизайн - це образ думки ... Здатність бачити і робити красиво. Програмісти наприклад володіють протилежним стилем мислення - "програмістських". Тому спроби зробити дизайн у них як правило закінчуються невдачею. 

 

Дизайнер рекламної продукції. 

 

 

Незліченна кількість дорожніх щитів, постерів, буклетів, рекламних листівок - все це справа рук невтомних дизайнерів рекламних агентств. І в найближчі роки рекламної продукції, так само і тих, хто її виготовляє, буде ще більше. Модна професія приваблює тисячі юнаків і дівчат, щорічно штурмують спеціалізовані вузи. Але це зовсім не означає, що вибирати її вже пізно. Роботи вистачить на всіх. Мало хто з дизайнерських бюро скаржиться на відсутність замовлень. Але важливо знати, коли ви тільки вибираєте професію, що за зовнішнім романтичним "фасадом" ховається нелегка праця, ненормований робочий день і болісні пошуки тієї самої геніальної ідеї. 

 

Великі агентства по створенню рекламної продукції пропонують своїм клієнтам цілий спектр послуг: рекламу в пресі і зовнішню рекламу (плакати, дорожні щити, лайтбокси, вивіски), поліграфічну (листівки, брошури, буклети, календарі, листівки) та сувенірну продукцію (ручки, футболки, гуртки та багато іншого), розробку фірмового стилю. 

 

Останній напрям - найцікавіше. Приходить замовник і просить створити "бізнес-обличчя" - пізнаваний імідж, який буде відрізняти його від конкурентів. Дизайнер придумує логотип, слоган, фірмову колірну гамму. Логічне продовження роботи - виготовлення візиток, зразків бланків і навіть фірмового шрифту. Компанії знадобляться конверти, календарі, буклети, сувенірна продукція, папки, прайс-листи, плакати і пакети. Здавалося б, навіщо витрачати стільки грошей на всякі дрібниці? Однак це не примха, а важливу конкурентну перевагу. Продуманий фірмовий стиль підвищує впізнаваність фірми і, відповідно, збільшує її прибуток.

Однак подібні замовлення надходять нечасто, розробляється стиль зазвичай один раз і надовго. До того ж, до ведення такого проекту потрібно дорости. Керує ним в більшості випадків арт-директор чи креативний директор агентства. Ось чому серед дизайнерів не прийнято мати вузьку спеціалізацію. Навіть самі "просунуті" і відбулися роблять все: від банальних листівок до логотипів. Чим менше агентство, тим більшим професіоналом повинен бути художник. 

Але розвернутися у всю силу своїх креативних можливостей можна і в поліграфічній продукції, і в зовнішній рекламі. Встановлено: гортаючи журнал, читач дивиться одну сторінку в середньому 1,5-2 секунди. Як привернути увагу до рекламованого продукту? На дорогах розміщені тисячі стандартних рекламних щитів розмірів 6х3 метра. Водіям і пасажирам ніколи вникати в деталі, але і мучитися над головоломками теж ні до чого. 

snigyrka90@mail.ru

super.mahamah@yandex.ua

Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru
Счетчик PR-CY.Rank